Vendela: Don't worry baby

 
 
Det känns lite som att orden ramlat ur mig och sprungit iväg. Jag ska skriva ett tal till svenska nationella och jag som alltid har så mycket att tycka och säga, har plötsligt ingenting.  
För att liva upp stämningen har jag på mig min finaste spetsbh från Urban Outfitters och fladder-byxor från Monki. Lyssnar på The beach boys gör jag också. Och Janis Joplin och The velvet underground. Och lite Tom Waitz. Jag borde väl egentligen lära mig massa om upphovsrättslagen, göra en layout till mitt reportage eller skriva ett tal. Men jag har det för trevligt med att måla tjock eyeliner, sjunga med i Don't worry baby, planera att klippa lugg och titta på regnet som som är så fint. 
"She makes me come alive, and makes me want to drive"
 

Vendela: Jag åkte till mina drömmars stad

I flera år har jag velat åka till New york och på jullovet åkte jag dit med min pappa i två dygn! Här får ni se mitt äventyr
 
 
Alldeles för tidigt lyfte planet från Stockholm. Då pappa pappa jobbade under flygningen (han jobbar då för SAS) så hängde jag ihop med några andra som åkte med andra i besättningen. Jag är flygrädd, men allt gick bra tack vare Max som var flygvan och kunde lugna mig haha. 
 
 
 Landade på eftermiddagen i en dröm och åkte till Hotellet. Vi bodde på Jersey sidan och hade NY skyline utanför fönstret. 
 
 
Vi tog path train över till Manhattan.
 
 
Jag fick basiclly hålla tillbaka tårarna när vi promenerade runt i Tribeca, China town och Little Italy.
 
 
One way (or another).
 
 
Vaknade kl 7 till finaste utsikten och vi begav oss över till Manhattan. 
 
 
Men först var jag tvungen att posa lite.
 
 
Vi åt världens godaste frukost på le pain quotidien. 
 
 
Vi tog sedan en taxi till Central park. Och bara det att åka taxi tyckte jag var helt otroligt coolt, haha
 
 
Vi promenerade runt i Central Park i tio grader och sol den 27e december, helt ok.
 
 
 
Vi hälsade lite på de väldigt tama ekorrarna och såg även ett frieri (!)
 
 
Vi promenerade sedan bort till Times Square
 
 
 
Det var galet mycket folk, så där blev vi inte kvar särskilt längre. 
 
Resten av dagen ägnades åt shopping, shopping, shopping. Jag åt även den godaste pizzan evrr till lunch.
 
 
Sista dagen regnade det tyvärr, men vi begav oss ändå över till Manhattan.
 
 
 
Där åt vi världens godaste frukost på samma ställe som dagen innan. Jag dör vad gott det var.
 
 
Resten av dagen shoppade vi en del på broadway och åkte sedan hem på eftermiddagen. 
 
Bästa resan asså, och om fyra veckor och två dagar åker jag tillbaka med min mamma och syrra!! Längtar så mycket, kan ni tänka er vår i New York i fem dagar!?!? 
Min själ värker, vill åka nununu. 
 

Vendela: Lista

 
 
 

Såg att Flora gjort en sån här lista så tänkte göra en sån jag me, plus några till. 

 

DAGENS FRISYR: Platt, mittbena, elektriskt, tovigt,tråkigt. 

 

DAGENS KLÄDER: Svarta jeans, svart tröja med transparanta partier. 

 

DAGENS SMINK: Bas, mascara, ögonbryn och nå sån där Babylips. 

 

DAGENS BÄSTA MAT: Alltså sushin jag ska äta strax, längtar. 

 

DAGENS HÄNDELSE: att Jake blev en smula full på lunchen. bästa.

 

DAGENS PLANER: Jag ska äta sushi, äta nachos med chilismak och rita. 

 

DAGENS VILL HA: Alltså, jag vill ha såna där fotopapper man har i polaroidkameror. Vet inte ens vad de heter (dålig fotoelev), men såna vill jag ha, o gärna billigt också. Nån som vet vart jag kan få tag på det?

 

DAGENS SAKNAD: Saknar Hanna som har varit sjuk i cirka en evighet, honey.

 

DAGENS TRÅKIGASTE: Matte i tre timmar (aka. ångest och musik)

 

DAGENS GODIS: mmm nachosarna jag ska äta sen, räknas kanske inte som godis men det är fan det bästa som finns. 

 

DAGENS BOK: Papertowns. Läste den i somras och blev kär och igår kom trailern till filmen ut. Längtar så mycket, dels för att boken var bra men också för att Cara Delevingne spelar Margo och hon är väl cirka snyggaste ever.

 

DAGENS HUMÖR: "Kan en få lov snart eller?" blandat med lite trötthet och irritation. Som vanligt.

 

DAGENS KOMPLIMANG: Emilia sa att mina outfits alltid va fina pga fina detaljer <333

 

DAGENS LÄNGTAN: Längtar så galet mycket till att jag åker till New York!?!? Ska shoppa och fota och leva livet.

 

DAGENS TV-SERIE: Skins. Älskar älskar älskar. Har dock inte sett klart den än, är för jobbigt att titta på säsong 7 tycker jag, vill liksom inte att något dåligt ska hända.

 

DAGENS MUSIK: Silvana Imam. Är så galen i henne alltså. Bästa musiken,texterna. 

 

 


Vendela: Update från sängen

  
 
Det är söndag. Jag vaknade nio och har inte gått upp ur sängen än (endast för att hämta mat). Detta är första gången på väldigt länge då jag inte har så JÄVLA MÅNGA MÅSTEN, så jag bara ritar, äter och lyssnar på musik. Livet. 
Har tre projektveckor framför mig i skolan. Ångestångest. Men vad gör det när solen skiner med hopp om sommar och en tid då skola inte existerar? Spelar egentilgen inte så stor roll, nånting av det. Det enda som betyder nåt är New York om 39 dagar, sommarlov om 90 dagar, One Direction (och gbg) om 100 dagar, Kent (och bråvalla) om 104 dagar.
Längtar mer än jag trodde var möjligt.