Emma-Karin: Liseberg

Hej! Har spenderat dagen på Liseberg med min familj och släkt, och vi har haft det riktigt kul faktiskt. Nu är vi i alla fall påväg hem till Trollhättan för att sova en sista natt, och sen packar vi ihop oss och åker vidare till Åland. 

Här får ni i alla fall en bild tagen från pariserhjulet på vackra Göteborg, kram på er. 


Vendela: Saturday night

 
 
Helloo! Jag har gjort mig iordning och väntar nu på att Jonna ska hämta mig på moppen. Blev för en gångs skull klar i förtid och hade plötsligt massa tid att fördriva, började såklart då rita på händerna, haha.
Men vi ska i alla fall till Viktor ikväll vilket ska bli skoj! 
Ni får ha det så bra, kramis!
 

Emma-Karin: det kommer aldrig va över för mig

 
Jag är sexton år
Jag är platsen dom aldrig upptäckte
Jag är en storm från ingenstans
Jag kan krossa ditt hjärta

Som en orkan kan jag svepa bort dig
Men jag tänker aldrig dö, nej
Det kommer aldrig va över för mig
 
 
 
<33 håkan alltså <33

Vendela: Recently bought

Hej! Jag vet inte om ni alls är intresserade av detta men jag tänkte bara visa lite av vad jag köpt på senaste tiden. Kram!
 
 
Beställde en Ivy Revel bikini som var på rea. Tyvärr fanns den endast i en storlek så den är lite liten för mig, men what ever den är så snygg så det gör inget att den knappt täcker mig :) 
 
 
När jag var på Mallorca passade jag på att shoppa märket Bourjois som är såå svårt att få tag på. Color boost i den mörkaste färgen (finns endast 4 färger), Happy light illuminating primer, Flower perfection loose powder. Jag köpte även en beige Kohl eyeliner från Maybelline. 
 
 
En dag var vi på marknad på Mallorca och då hittade jag de perfekta drömfångarna. Gud vad jag har letat och äntligen har jag hittat i rätt form och färg. Jag köpte den på bilden och en likadan fast vit :)
 
 
På den marknaden hittade jag även denna väska! Jag vet inte hur länge jag varit ute efter en sån här väska och nu har jag en. Love it. 
På bilden ser ni även min Kimono som jag köpte på Brandy Melville härom veckan! Det går inte riktigt att visa den så bra på bild, men nu ser ni i alla fall mönstret haha.
 
 
I Göteborg for vi runt till olika vinylaffärer, skivorna oven köpte jag på Bengans och Andra långgatans skivhandel. Jag fick tag på två The cure vinyler!! En heter mixed up där bandet har gjort nya versioner av några av deras hits, den andra vinylen heter The top. Jag köpte även min favorit skiva (fast på cd) disintigration!! Jag har haft sån tur, det är nämligen inte helt lätt att få tag på Cure vinyler. Åh, vad glad jag är för dom.
 
 
I göteborg hittade vi även världens finaste vintage/second hand butik som heter Pop Boutiqe! Där köpte jag den perfekta Levis jeansjackan och en söt topp :)
 

Vendela: Godmorgon fredag!

 
 
Dagens frukost bestod utav turkisk yoghurt, banan och müsli toppat med frusna hallon och flytande honung. Och så en kopp te till det! 
 

Vendela: Thursday

 
 
Godmorgon! Sitter i sängen min och planerar om dagen för det ska tydligen bli över 30 grader idag! Jag lär väl inte kunna göra nåt mer än att njuta av vädret i min nya bikini från Ivy revel. Måste dock till stallet, men det får bli senare på eftermiddagen när det inte är lika varmt. 
Ha en bra dag i detta tropiska klimat!
 

Vendela: Mallorca del 1

Sådär, nu börjar jag få ordning på mina bilder från Mallorca så jag kan börja visa er! Det här är del 1 och del 2 kommar inom kort upp också. 
 
Jag, mina föräldrar, min syster och hennes pojkvän åkte på semester till Santa ponsa som ligger en bit utanför Mallorcas huvudstad, Palma. Där har min gudföräldrar en lägenhet så där bodde vi tillsammans med dom och min kusin! Det var en helt fantastisk lägenhet som låg högst upp i huset med takterass och pool. Det var på riktigt det lyxigaste jag någonsin upplevt! 
 
 
Liksom, kolla på utsikten!
 
 
Semesterfrukost <3333
 
 
Första dagen Så hade vi rest sedan halv fyra på morgon och det enda vi orkade göra var att sola, bada och äta. Och jag knäppte lite bilder på min syster också ;)
 
 
Första middagen! Och såhär vackert var det varje kväll :)
 
 
Dagen efter åkte vi till Andratx och promenerade runt och käkade lunch. Sedan solade och badade vi!
 
 
Vårt badställe som låg precis nedanför lägenheten. Här badade vi varje dag i det varma klara vattnet!
 
 
 
Tredje dagen åkte vi till Sollér där vi gick runt, fikade lite och käkade lunch med gamla vänner :)
 
 
Jag i Sollér!
 
 
En höna i Sollér!
 
 Fjärde dagen åkte några och spelade golf och några till Palma för shopping. Med tanke på att Golf är det tråkigaste som finns så blev det shopping för min del! 
 
 
En gata i Palma.
 
 
Femte dagen åkte vi runt till små byar längst kusten. Här var vi i Fornalutx.
 
 
 Min fina kusin som promenerar i Fornalutx!
 
 
 
Mor, far, syster och systers pojkvän.
 
 
Vi åkte i en fullsatt hyrbil på smala vägar uppe på bergen med fantastisk utsikt.
 
 
Stannade till i Deia och köpte grape fruit.
 
 
Vackra Deia!
 
 
Tvingade syrran att agera modell..
 
 
Ganska vacker utsikt när vi åkte längst kusten.
 
 
 
Vi hittade ett litet torn på vägen som vi klättrade upp i.. 
 
 
 ...Och fick ännu bättre utsikt!
 
Så, det var det första fem dagarna. De andra fem dagarna får ni läsa mer om en annan gång. Kram på er!
 

Vendela: Hemma från mina äventyr

 
 
 
 
Jag är nu hemma från mina äventyr med Emma-Karin! Mitt tåg rullade in på Centralen kvart i elva igår kväll. Det kändes faktiskt jävligt gött att efter 5 dagar hos Emma-Karins släkt i Trollhättan och två dagar i Göteborg, vara på hemmaplan igen. Emmaa-Karin är fortfarnada på resande fot med hennes Familj och kommer därför inte kunna uppdatera så bra. Men förhoppningsvis så klarar ni er med endast mig ett litet tag ;)
Vi ska ju självklart visa er allt vi varit med om med det kommer dröja några dagar att få ordning på alla bilder, tills vidare får ni titta på bilderna ovan! 
 

Vendela: Ljusterö

Hej! Dagarna innnan jag åkte till Mallorca så åkte jag och Jonna med Johanna till hennes landställe ute på Ljusterö och firade midsommar. We had the best time ever, trots dåligt väder. Massa prat om allt och ingenting, skratt, fotograferande, galna kor, roddbåt i motvind och oändliga omgångar av plockepin pretty much sums it up.
 
 
Här sitter vi vid vattnet och pratar :)
 
 
Detta var när vi hade varit vid midsommarstången men gick hem för att det var så kallt. På vägen knäppte vi  bilder och photobombade lite, haha. 
 
 
 
Jag fick äran att ha en liten fotografering med mina vackra kompisar. 
 
 
 
På midsommaraftonskvällen så rodde vi ut på det stilla vattnet och kollade på den mest fantastiska solnedgången jag någonsin sett.
 
 
 
 
 
Jag hade en prefekt trip med mina babes <3
 

Emma-Karin: nike

 
Titta vilka godingar som är på väg hem till mig (eller ja till min släkt på västkusten) just nu. Älskar den sportiga känslan, plus att dom är väldigt bra för mina lite halvt trasiga knän haha. Längtar tills jag kan börja använda dom! Kram på er.

Emma-Karin: sommardagar & sommarnätter

 
Hej! Sorry for my absence. Har basically bott hos Vendela den senaste veckan haha, och vi har haft det jätte mysigt! Igår kväll så var vi ett litet gäng som satt utomhus och gömde oss från regnet under ett tak och pratade om allt och inget, och bara hade det himla fint tillsammans. Åh vad bra vänner jag har alltså. Annars så har jag varit både hundvakt och barnvakt, legat i solen med en bra podd, varit i stan eller bara njutit av sommaren.
 
Imorgon så åker vi vidare till västkusten, jag, Vendela och min familj. Det kommer att bli grymt. Kommer att uppdatera så mycket som möjligt därifrån, och annars har jag ett par tidsinställda inlägg som kommer dyka upp här. Kram på er.

Vendela: Sommarkrysset!

Hej! Igår gjorde jag och Emma-Karin något jag aldrig trott att jag skulle göra. Vi gick på Sommarkrysset! Vi fick genomlida Samir & Viktors "Succes" och Brolle & Andreas Johnsson, men vad gör en inte för finaste Thomas Stenström som framförde Slå mig hårt i ansiktet! Det var lite jobbigt dock att behöva oroa sig för alla kameror, men vi kom bara med en kort stund när Thomas presenteras som tur var. Det var hur som helst jätte kul att se honom. Den mannen asså, han är bara för bra. Jag längtar helt galet mycket till hand konsert på Grönan den 5e augusti. Det lär bli grymt :) 
 
 
Selifie från igår när jag hade på mig min finaste finaste Kimono, måste visa lite bättre bilder på den!
 
 
My darlinnng <3
 

Vendela: Look of today

 
 
  
Tröja från nåt ställe i Paris - Levis shorts från second hand i Paris - Smycken från själs kärlek - Skor från asos (Vans) - Solisar från Tommy Hilfiger

Hej! Jag är nu på väg in till stan där jag ska möta upp Emma-Karin. Och jag tänkte bara visa er hur jag ser ut idag :) 
 

Vendela: Långa nätter, korta dagar

 
 
Var är vi nu? - Kent
 
Foto: Emma-Karin
Redigering/på bild: Moi
 

Vendela: Sommar

Hej! Hur är det med er? Med mig är det jätte bra!
Igår åt jag pannkakor till frukost, åkte båt och brände mig i solen. Sedan på kvällen så kom mina friends över och vi käkade lite och satt sedan hela kvällen vid vattnet och hade det trevligt. Solnedgången var heelt fantastisk!
 
Idag har jag inte riktigt gjort lika mycket då jag sov halva dagen och blev klar med frukosten halv tre.. haha. Och ikväll ska jag stanna hemma med mina gudföräldrars vovve. Hon är väldigt sjuk, så jag vill passa på att spendera tid med henne medan jag kan.
 
Hoppas ni får en fin kväll, kram!
 
 
Gårkvällens solnedgång
 

Vendela: Äntligen hemma!

Jag är äntligen hemma! 
I Torsdags landade planet i regniga Sverige och hemma fick jag bästa välkomnandet av Emma-karin och Johanna. 
I fredags tog jag bara en dag för att packa upp, städa rummet och komma iordning hemma. Och igår var jag med Emma-Karin. Vi shoppade lite, käkade sedan pizza vid vattnet och kollade några timmar senare på soluppgången och jävlar vad fint det var.
Jag har i alla fall haft en underbar semester och jag har så himla mycket att visa er! 
Kram!
 
 
Bild tagen av Emma-Karin igår
 

Emma-Karin: second hand klänningarna

 
 
 
 
 
 
 
Här har ni alltså mina nya fina klänningar. Båda är från second hand butiken Lisa Larsson. Älskar kragen på den första klänningen, och jag älskar urringningen på den andra, jag är supernöjd med båda helt enkelt! Kram på er.