Emma-Karin: frukost

 
Hej, nu är jag hemma i Sverige igen! Kom hem igår efter en härlig vecka i alperna. Har såklart jättemycket bilder att visa er, så när det är redigerat och klart kan ni vänta er mycket sådant haha. Just nu sitter jag i alla fall och käkar denna goda frukost innan det är dags att göra sig iordning för att åka till Vendela! Ska bli så kul att träffas nu efter lovet! Hoppas ni får en trevlig dag, kram.

Vendela: En bra dag

 
Guten morgen! Idag är min huvudvärk borta! Jag började min dag med yoga och en smoothie och ska snart börja göra mig iordning. Idag är en super bra dag, min mamma kommer hem från bangkok(förhoppningsvis med massa smink till mig,iiih) och jag ska äntligen få träffa Emma-Karin igen! Så peppad på denna dag :) 
Ha en underbar fredag, puss och kram!

Vendela: 27/2

 
Idag har jag haft migrän, heeela dagen. Så ikväll har jag bara tittat på 90210 och kollat tumblr och weheartit. Jag gjorde även lite yoga alldeles nyss och sitter nu och dricker skummad mjölk med kanel. Ska strax gå och lägga mig och försöka sova bort min huvudvärk, men först ska jag dricka upp detta och kolla ett till avsnitt av 90210. Godnatt!

Emma-Karin: baldrömmar

 
Lavendelblåa klänningen HÄR // Mörkblåa klänningen HÄR // Krämfärgade spetsklänningen HÄR // Kort spetsklänning HÄR
 
Även fast vår avslutningsbal är om flera månader kan man ju alltid drömma sig bort bland alla vackra klänningar. Här delar jag med mig av några fina baldrömmar som jag gärna skulle bära. Tänk att om ungefär fyra månader slutar jag grundskolan, längtar otroligt mycket men kan heller inte tänka mig nåt värre än att vår fina klass ska splittras...

Vendela: Good morning

 
God morning! Jag vaknade för ett tag sedan och hoppade in i duschen, satte på hög musik och käkade frukost. En bra start på en mindre bra dag som jag ska ägna endast till att plugga.. Hoppas ni får en fin dag, kram.
 

Vendela: Bringing back the old

 
 
Jag har suttit och gått igenom tre flyttlådor fylla med min pappas gamla vinyl och cd skivor! Gud jag har skrattat en hel del(till exempel när jag hittade 2pac skivan på bilden ovan) men jag har faktiskt hittat massa bra grejer som jag ska hitta ett bra ställe till på mitt rum. Till exempel the cure, U2, Mando diao, Rolling stones och Pink Floyd. Nu måste jag bara laga min vinyl spelare ;) 
 

Vendela: Mina fina vänner

 
 
 
Såhär blev bilderna från våran fotografering igår! Det blev super bra och vi är jätte nöjda med resultatet :) Vad tycker ni?
 

Emma-Karin: i alperna

 
Hej! Sitter just nu nere i wi-fi rummet här på hotellet och laddar upp lite bilder från detta underbart vackra ställe. Vi har det verkligen hur bra som helst här. Solen skiner och backarna är magiska! Alltså, Italien är så himla fint, både här uppe i Alperna och på stranden längs kusterna. Älskar det här landet!  Hoppas ni har ett fint lov, kram.

Vendela: In the moment

 
Hej hej! Nu på eftermiddagen har jag och dessa babes en liten fotografering. Super roligt! Jag visar er resultatet när jag redigerat dem. Kram!

Emma-Karin: snow

 
Ungefär såhär härligt och fint har jag det just nu här uppe i Alperna, hoppas ni har ett bra lov, kram.

Vendela: sometimes you make me feel like i'm living at the edge of the world

The cure - Plainsong
 
 
 
Idag har jag spenderat dagen i johannas soffa med Jonna och väldigt mycket sötsaker. Och nu sitter jag och redigerar massa bilder medans jag lyssnar på the cure. Jag är väldigt nöjd med det, ja. 
Idag har nästan alla snö smält bort och det var jeansjacke + solglasögon väder! Praise the loord! Hoppas på att detta håller i sig :)
 

Emma-Karin: minnen av rosa små blommor

 
 
 
 
Vackra Kungsträdgården under maj förra året.

Vendela: It's hard to dance with a devil on your back, so shake him off

 
 
 
Jeans från Crocker, träja från Zara och smycken från H&M.
Rubrik från Florence + the machine - shake it out
 
Det är fredag och loooov!! Jag är så himla glad och det syns ju verkligen på bilderna. Jag satte på musik och dansade runt och sjöng vilket innebar att de flesta bilderna raderades, haha. Mitt lov kommer bestå av att träffa kompisar, titta på serier och sova. Can't wait.
Nu ska jag fixa mig och åka och träffa kompisar, ha en underba fredag! 

Emma-Karin: dagens låt

Klicka på bilden för att lyssna!
 
På Bombay Bicycle Clubs nya album hittar du denna suveräna låt, "Overdone". Grymt sound och helt klart värd att lyssna på! Dagens låt utan tvekan, kram på er.

Vendela: Sommar throwback

 
 
 
 
 
 
Min morgon var hemsk. Jag vaknade av att jag drömde att jag blev våldtagen, jag blödde näsblod i en halvtimme och det låg snö på marken. Det var ju helt klart värst.. Så för att peppa mig lite och försöka förtränga vädret så tittar på jag bilder från i somras. Herre jesus vad jag längtar.till sommaren!
 

Emma-Karin: påväg till alperna

Hej hej. Om allt har gått enligt planerna så sitter jag och familjen just nu på flyget till Italien och alperna! Har fixat lite tidsinställda inlägg åt er, så får vi hoppas att jag kommer kunna blogga därifrån också! Sålänge har jag klistrat ihop ett litet collage med massa fint som jag inte direkt skulle tacka nej till, kram på er.
 
 

Vendela: Onsdags klädsel

 
 
 
Kjol och strumpbyxor från H&M, T-shirt från Paris, Ring från Isabel Lennse
 
Onsdag, helgen och lovet närmar sig och det känns ju bara jävligt skönt. 
Idag så har jag bakat muffins, ätit muffins och ätit ännu fler muffins. Perfekt sysselsättning om man frågar mig.
 
 
 

Emma-Karin: flowers in my hair

 
Hej! Håller på att ta lite bilder som jag ska utgå ifrån i ett projekt som vi har i esteten i skolan, och passade på att ta några bloggvänliga då också haha, här har ni en bild sålänge. Annars då? Jag har äntligen blivit frisk och åkt tillbaks till skolan, åh så himla skönt! Sitter nu och pluggar, packar och städar lite eftersom att vi åker iväg till Italien på torsdag, är så otroligt taggad! Hoppas ni har haft en trevlig tisdag, kram.

Emma-Karin: vår utanför fönstret

 
Hej! Alltså, även fast jag har varit sjuk och inomhus hela dagen här hemma så har jag verkligen börjat få lite vårkänslor. Solen går inte ner förrens sent på eftermiddagen och snön är nästan helt borta, underbart! Jag får ju dessutom lite extra vinter nu när vi åker till alperna på torsdag så det gör mig absolut ingenting om våren kommer nu :) 

Vendela: Jennifer Stroud

Måste bara tipsa om Jennifer Stroud. Hon är en av mina förebilder och jag vill typ bli som hon en dag, haha. Hon tar otroligt fina bilder, har jättefina kläder, är volontär för olika organisationer och är en grym feminist. Hon lägger upp fantastiska inlägg som inspirerar mig så mycket att fortsätta kämpa för jämställdhet. Nu senast skrev hon om Blondinbellas inlägg som väckte många åsikter. Läs Jennifers briljanta inlägg här.
Gud, hon är så bra!
 

Emma-Karin: heja heja

 
Det här har väl varit mitt standardface nu under förmiddagen när Sverige vann guld i herrstafetten. Riktigt kul att vi vunnit både dam- och herrstafetten under detta OS, heja Sverige! Är verkligen helt emot hur Ryssland har hanterat bygget av alla nya arenor och Vladimir Putin i allmänhet, men Sveriges längdskidåkare är ju bara helt grymma! 

Vendela: Saturday Brunch

 
 
Godmorgon lördag! Jag sov ut ordentligt idag och gjorde sedan lite brunch :) Nu ska jag fixa mig och sedan åka in till gamla stan och möta upp lite kompisar! Ha en bra dag, kram

Vendela: Happy Valentines day!

 
 
 
Japp. Det känns som att jag är med i en teenmovie när jag sitter i mina pyjamasbyxor, äter och lyssnar på deppmusik, haha. Hade planer med Emma-Karin sedan flera veckor tillbaks(för att undvika denna patetiska situation) men hon är sjuk, och vi bestämde så pass sent idag att skippa våran romantiska middag så jag hann liksom inte göra nya planer. God damn it. Folk säger att en inte ska klaga för "Man är ju ensam alla andra dagar om året", men det märks liksom mer en dag som denna. 
Oh well, hoppas ni haft en bra dag, puss och kram och massa kärlek till er <3

Emma-Karin: Markus Krunegård

 
Idag släpptes ett litet smakprov på Makrus Krungårds nya singel som släpps om fyra ynka små dagar! Låter otroligt lovande, åh längtar massor! Så mycket fantastisk musik att se fram emot det här året :)

Vendela: Jewelry

 
 
Jag har skaffat mig ett smyckesskrin! Jag har tidigare haft alla mina smycken i små smyckespåsar i en stor låda, inte bästa förvaringen direkt.. Men nu har jag köpt denna från In & Finn för 160 kr. Jag är super glad för denna fina lilla låda :)

Emma-Karin: snart snart snart

 
 
 
På torsdag nästa vecka så drar jag änligen till alperna! Åh, ska bli så kul med lite riktig vinter igen med både snö och sol. Längar extra mycket nu när jag dessutom ändå bara är hemma och inte har något annat roligt för mig.

Vendela: It would be a privilege to have my heart broken by you

Ett utav favorit citaten ur boken
 
 
 
Idag är en sån där dag då en inte riktigt orkar mer än att lyssna på musik medans en läser världens bästa bok och dricker te.

Vendela: Tisdag

 
Hej! Såhär har jag sett ut i dag, mina vanliga jeans från Crocker och typ världens gosigaste tröja från Cubus.
Idag har jag bara slöat(som vanligt) och varit på pianolektion. Ska gå och lägga mig nu så att jag är pigg tills imorgon när jag ska ha mitt första nationella prov. Wish me luck!  
 

Emma-Karin: cup of tea

 
Hej! Sitter just nu med en kopp te och ska snart gå och lägga mig. Har inte kännt mig riktigt bra nu på eftermiddagen och har faktiskt lite feber :( Jag som redan varit sjuk i flera veckor trodde äntligen att jag hade blivit av med skiten, men nej så tur fick man inte ha... 

Emma-Karin: Well I Wonder

Linne - avklippt från H&M // Byxor - Cheap Monday // Skärp - 2hand
 
Hej! Har äntligen blivit (typ) frisk och varit i skolan. Så skönt att vara tillbaka, hoppas verkligen att jag får vara frisk nu. Jag har på mig kläderna ovan denna ovanligt mysiga måndag. Åh det är så kul att vara ute i civilisationen igen haha.

Vendela: Paint my spirit gold

Mumford & Sons - I will wait (så himlans bra låt)
 
 
 

Emma-Karin: in the light of the flash

 
Blev kreativ med min kamerablixt när jag skulle fota några vinylskivor jag hittade uppe på vårt loft lite tidigare, och det slutade såklart med att jag började fota en massa annat också hehe. Så kul när man kan fynda i sitt eget hem, haha väldigt ekonomiskt och bra, kram på er.

Vendela: Som magi, ett ljus man drunknar i

Gårdagens outfit
Rubrik: Kent - Max 500
 
 
 
 
 
Tröja, ringar och strumpbyxor från H&M, kjol från Brandy Melville

Vendela: Lördag

Hej! Min dag började på bästa sättet: efter en lång sovmorgon gick jag upp och såg nästan all snö är borta! Gjorde sedan lite yoga och headstands(klarade värsta svåra grejen, wie) och sedan frukost medans jag läste The fault in our stars. Efter det fixade jag mig och fotade lite och nu är jag på väg till Emma-Karin :)




Emma-Karin: grynigt rum

 
Sitter just nu i mitt rum och lyssnar på Melissa Horn i Kronologen i P3 och käkar godis. Börjar bli lite friskare nu, så jag håller tummarna för att jag blir frisk nu. Om en stund så kommer Vendela hit och hjälper mig att plugga lite, jag har ju faktiskt varit sjuk i lite drygt två veckor, så nu har jag verkligen mycket att ta igen. Hoppas ni får en fin helg!

Vendela: Fredag kväll

Hej! Jag vet att jag säger detta varje fredag, men asså ååh vad skönt det är med fredag! Kvällen spenderades hos Jonna med några kompisar. Vi käkade middag och sedan fylldes gruppen på lite och det blev en väldigt trevlig kväll :) Kom hem nyss och har hunnit prata lite med Emma-Karin och dricka te. Nu ska jag publicera detta och sedan sova ut, love life. 
 
 

Emma-Karin: sjuk

Hej! Jag är fortfarande sjuk och har varit hemma i typ två veckor nu. Jag var i skolan i måndags och en kort stund i fredags, men annars har jag bara varit hemma... Åh, det är så tråkigt att missa allt det roliga hela tiden! Jaja, tur att det finns så mycket bra serier i alla fall. Såg klart gossip girl för ett tag sedan, så nu har jag tittat på O.C & 90210. Har ni några serietips är dom mer än välkomna, man vet aldrig hur länge jag blir hemma, förhoppningsvis inte så länge till! Som ni kanske förstår så har jag inte så mycket kul att skriva om och heller ingen riktig ork att fota, vilket innebär inte att det inte blir så rolig uppdatering just nu. Men jag ska göra mitt bästa! Godnatt på er!
 
Har haft tid att rensa ur min dator och såg alla somriga bilder och längtade tillbaka, här har ni två stycken.
 

Vendela: Rosorna fäller alla kronblad igen, för livet är så kort

Kent - Rosor och Palmblad
 
 

Vendela: The Cure

Åh jag måste bara berätta att The cure har annonserat att de ska släppa ett nytt album och sedan åka ut på turné! Jag är så himla glad, har liksom gått runt och sagt att jag skulle offra en arm för att få se dem live. Och jag trodde att deras dagar var över och att dem redan haft sin sista spelning, men nä så var det inte och jag är över lycklig!! Asså det är himla svårt att smälta!
Aaa, Can't belive this!
 
the-cure
 

Emma-Karin: trettio år senare

Hej! Titta vilken gammal fin vinyl/cd/kasett spelare jag har fått ärva! Haha jag var ju bara tvungen att redigera bilderna på ett sätt så att ni verkligen skulle förstå hur gammal den är. Min pappa hade alltså denna när han var ungefär lika gammal som jag (15), så den är ca 30 år! Och enligt mig såå fin! Den enda nackdelen är väl att vinylspelaren inte funkar, med det ska vi laga inom kort! Kram på er :)
 
 

Vendela: Det här är värt att dö för, jag tror mitt hjärta blöder

 
 
Rubriken är från Veronica Maggios låt Mitt hjärta blöder. Igår så spelade hon på hovet och jag hade så gärna varit där men jag sparar konsertpengarna till Kent istället ;)
 

Emma-Karin: söndags mys

Hej! Kom hem från Vendela för nån timme sedan där jag har varit nu i eftermiddag. Vi har käkat Ben and Jerrys, pluggat och bara haft det mysigt. Innan det så åkte jag in till stan för att köpa mina drömmars skor, dessa snygga babes på bilden! Fick tag på det sista paret i min storlek på Scoretts rea, och är så himla nöjd! Fick även med mig tre par supersöta spetsstrumpor från Topshop :) Hoppas ni har haft en fin helg, kram.
 
 

Emma-Karin: mot Uppsala

Hej! Är nu påväg mot Uppsala för att fira min farfars födelsedag, och även för att hämta hem pappas gamla vinylspelare. Åh ska bli så kul att få en riktigt gammal och fin skivspelare! Uppdaterar såklart med bilder på den lite senare, men sålänge en fab bild på Moi, ha en fin dag!