Vendela: Valborgs kväll

 
 
Hej hej! Jag håller på och göra mig redo för att åka till Jarlaberg och käka middag för att sedan gå till valborgselden i Nyckelviken :) 
I alla fall så ser jag ut såhär i ansiktet idag, jag har på mig mina nya ögonskuggor från The body shop! 
 

Emma-Karin: Valborg

Hejsan!
Glad Valborg allihopa, eller vad man nu ska säga ;)
 
 
Håkan Hellströms underbara låt, Valborg!

Vendela: Te mys

 
Jag har myst lite med en kopp te och pluggat hela kvällen. Jag har ett stort SO-prov imorgon :(
Men imorgon kväll så kommer det bli jätte roligt då blir det valborgs firande med lite kompisar! 

Emma-Karin: Sol

Hej, sorry att jag har skrivit så väldigt dåligt idag, glömde bort bloggen? Nu är jag i alla fall på väg mot fotbollsträningen. Idag har det varit siperbra väder här, vilket verkligen uppskattas! Jag har därför haft på mig min nya baseballjacka, löööv it :)


Vendela: Inspiration

 
Lite tränings pepp! Jag älskar att titta på weheartit eller andra sidor och läsa tränings pepp qoutes :) Taggar as mycket då! Mina favoriter är dom två längst ner, haha ;)
 

Emma-Karin: New in

Hejsan!
Nu har jag kommit hem från matchen, som gick jättebra! Jag spelade med utvecklingslaget, så de är 16-18 år. Dock så råkade jag få ett gult kort... hehe ;) Just nu gör jag mig i ordning för kvällen och pluggar lite, här har ni några bilder på det jag köpte inne på Bik Bok i torsdags :)
 
 
 
 
Köpte även en magkort topp som jag inte hittade...

Vendela: Bik Bok Sale

 
Det här fick jag med mig hem efter Bik Boks super rea förra veckan, en skjorta, en bikini och ett linne :) I fredags köpte jag även en vanlig, svart bustier från Gina tricot. Har på mig den under skjortan. Är super nöjd med alla grejer, speciellt bikinin och bustiern :)
 

Emma-Karin: Städa, städa & rensa

Hej!
Idag har jag hittils inte gjort så mycket. Haft genrep med dansen, och tagit lite bilder och nu håller jag på att städa, ska nämligen byta rum så jag behöver rensa ur hela rummet... Ikväll ska jag i alla fall spela fotbollsmatch med ett äldre lag, så det blir roligt! Ha en bra dag!
 
 
Jag orkar inte med mig själv, detta skulle ha publicerats vid 2-tiden idag, men jag glömde trycka på publicera... :/

Vendela: Top Model

 
 
 
 
Några vi träffade igår! Malin, Shams(modeller), Linda(makeup artist) och Jonas(programledare av Top Model) :) Jätte roligt! Malin var hur rolig som helst och det var väldigt kul att träffa modellerna även om jag inte följt denna säsongen av Top Model så noga :) Och de är verkligen sjukt snygga allihopa! Och typ tre meter långa! Jag som tyckte jag var lång med mina 173 centimeter och 5 centimeter platforms, så kommer dom där och jag får titta upp för att kunna se dom i ögonen, haha! Det var en grymt rolig dag igår, hoppas det hålls ett till sånt här event nästa säsong :)
 

Emma-Karin: Lyckad dag

Halloj!
Just nu sitter jag framför tv:n och vilar mina trötta fötter efter en lång och jätte rolig dag på Münchenbryggeriet. Vi har fått väldigt många gratisprover, vilket jag verkligen inte tackar nej till, hehe ;) Vi har dessutom träffat flera av Top Model deltagarna, jättekul! Jag blev verkligen starstruck haha... Här har ni en bild på mig och modellen Josefin T :)


Event

Hej! Vi tar en donken paus nu och passar på att uppdatera lite. Eventet är jätte roligt och vi har sett flera kändisar, haha ;)


Top Model Event!

Hej! Vi har precis vaknat till liv och börjat göra oss i ordning för ett Top Model Event!! Så kul! Det kommer vara typ modevisningar, sminklektioner, gratis fix av naglar mm. Plus att Robin Stjernberg ska uppträda! Väldigt tjejiga saker med andra ord ;) Biljetterna kostade 180 kr, och då får man gör allt gratis där inne. Så om en timme åker vi till Münchenbryggeriet och har en jätte rolig dag! Vi kommer uppdatera lite från mobilen under dagen :) 
 

Emma-Karin: I <3 Bik Bok

Hejsan, här är en rätt så dålig bild på vad jag köpte igår, bättre bilder kommer! Ha en bra dag!
 
 

Vendela: Fredaag!


Vendela: Jag är inte rädd för mörkret

 
 
Hej! Idag har varit en super bra dag! Jag köpte en bikini och två linnen på Bikboks rea för 300 kronor :D Får visa imorgon :) Det har även varit underbart väder idag, och det var super mysigt att rida i bara en tröja istället för dubbla fleecar och en jacka, haha. Idag hade även Kents album "Jag är inte rädd för mörkret" ett års dag! Grattis! <33333
Men jag tänkte bara säga godnatt med två bilder jag tog förut när dem sista solstrålarna sken in genom mitt fönster.
Ska lägga mig tidigt idag och tagga inför en jätte rolig helg. Puss och kram
 

Emma-Karin: Stor shopping

Hejsan!
Just nu sitter jag på bussen påväg hem från en eftermiddag med aaaaamazing shopping på Bik Bok :) Jag är så himla nöjd! Det ända dåliga är ju att jag har kortare tid på mig att plugga till matteprovet, så vi får se hur det blir med bilder idag, men de kommer snart. Här har ni i alla fall några fina quotebilder, kram!


Vendela: 50% REA

 
 
 REA PÅ ALLT!! OMG! VI SKA SHOPPA! AAAAA!
 

Emma-Karin: Sommarkläder

Godmorgon!
Är just nu påväg till skolan i min nya tröja från Matilda Engdahl, yippie! Idag tror jag att jag kommer hinna ta några bilder, vi har ett matteprov imorgon som jag behöver plugga till, men jag borde hinna! Som ni kanske märker så är vi väldigt taggade på sommaren, hehe, så här får ni ett litet collage med härliga sommarkläder. Haha, alla dessa är alltså inte tänkta i samma outfit som ni kanske förstod ;)
 
1. Bustier från Bik Bok, 2. Shorts från Runwaydreamz, 3. Ryggsäck från Modekungen.se, 4. Keps från Junkyard.se, 5. Vans från Junkyard.se, 6. Bikini från Bik Bok, 7. Shorts från Bik Bok, 8. Klänning från Gina Tricot

Vendela: Start your day with a smile


Vendela: Vecko revyn erbjudande

 
 
 
 
Jag hoppade på ett erbjudande hos Vecko revyn - 6 nr av vecko revyn + Shimmer cube palette + Mango body butter + eye definer = 199 kr. Alla produkter är från The body shop och har ett värde på ca 200 kronor. Så himla bra erbjudande!! Jag har fått hem mina grejer nu och testat dem, ögonskuggorna är jätte fina och matchar super bra ihop(testade med alla fyra!), eylinern är lätt att applicera(hatar det ordet) och är riktigt svart, och body buttern luktar såå gott! Jag tänkte göra en fin sminkning med ögonskuggorna och eylinern i helgen, så jag visar då hur bra sakerna är :) 
Ni borde också hoppa på erbjudandet! Super billigt!
 

Emma-Karin: Dålig uppdatering

Hej!
Måste först säga förlåt för den usla uppdateringen här! Åkte hem efter skolan på en gång för att sedan direkt gå ut med mina grannars hundar och sedan åka på fotbollsträning... Imorgon ska det bli bättre, lovar ;) Tyvärr så har jag inga nya bilder heller, så det får bli några oredigerade bilder från i helgen. En bra sak som har hänt är i alla fall att jag har fått mina saker som jag beställde hos Matilda Engdahl! OMG, de är såååå snygga! Plus att jag fick en handskriven lapp med, så coolt. Har inte hunnit prova något då jag precis kommit hem från träningen och sitter och käkar nu.
 
 

Vendela: Fika


Vendela: Dagens

 
 
 
 
 
 
 
Byxor - Dr.Denim / Linne - Monki / Kofta - Gina Tricot / Armband - Cornelia Webb / Skor - Dr.Martens

Asså jesus vad kallt det var när jag var ute och fotade! Så mitt ansikte frös liksom i ett vistt uttryck(inte särskilt vackert) och jag hade väldigt svårt att le, haha. Men jaja, så fick det bli nu ;) 
Kram kram 
 
 

Emma-Karin: Tatueringar

Ååå, just nu drömmer jag seriöst om en tatuering i nacken! Så fint :) "Håll ditt huvud högt" skulle vara perfekt!


Vendela: Eftermiddagen

 
Hej hej! Har glömt bort bloggen lite idag, hehe. Men jag tänkte ta lite outfit bilder och lägga upp sedan när jag kommer hem :) 
Ska nu promenera med hunden i nacka strand och sedan åka på piano lektion Ikväll kommer jag antagligen plugga.. :(
 
 

Vendela: Dålig dag

 
 
 
Hej! Har haft en dålig dag idag. Var hos tandläkaren så jag har haft ont hela dagen, skolan har varit tråkig, vädret har varit dåligt och jag inser att min fritid inte existerar denna vecka på grund av plugg. Dagen har kanske inte varit så dålig, men allt blir sämre när man har ont. Det är då man vill ha en Ben & Jerry och typ titta på One tree hill. Tyvärr har jag ingen B&J, så det får bli lite One tree hill innan jag lägger mig :) 
Godnatt!
 

Emma-Karin: När det strålar från mitt hjärta, som en motorväg av ljus

 
 
Hej! Här har ni en liten söt bild som togs för några dagar sedan. Nu ska jag göra mig i ordning för fotbollsträningen, ha en bra kväll allihopa :)

Shopping

Hej! Våran stora idol och inspiration är Matilda Engdahl. Och igår hade hon en bloppis! Vi var ju såklart på hugget och köpte två saker var ;) 
Emma-Karin: 
 
 
 
Vendela: 
 
 
 
Emma-Karin köpte den blåa tröjan och shortsen, och Vendela köpte den rosa koftan och linnet! Vi är jätte nöjda med våra köp och ser fram emot att få bära samma kläder som Matilda har, haha ;) 
 

Emma-Karin: Godmorgon


Hej, börjar dagen med en iphonebild från igår. Denna är från min Instagram, följ den gärna @emmakarin_hiller :)

Emma-Karin: Du är en sång på mina läppar

 

 
 
Skjorta & stickad tröja från H&M, Byxor från Blanco (Gran Canaria), Jackan är 2hand, Skor från Asos, Halsband från Style by Tyra
 
Hejsan!
Här har ni resten av bilderna som jag tog igår. Idag vaknade jag upp hos Vendela och åt en underbar brunch, mums! Efter det så stack jag direkt och dansade, och sedan dess så har jag suttit ute på altanen med hörlurarna i öronen och solglasögonen på och bara mysit. Helt fantasktiskt skönt var det, massor med sommarkänslor! Nu ska jag fixa lite ordning i mitt rum och kolla lite TV, vi hörs :)

Vendela: Summer inspiration

 
 
 
                                       Alla bilder från weheartit
 

Brunch

 
 
 
 
 
 
 
 
God morgon! Vi har precis ätit färdigt våran brunch. Asså O-M-G vad gott det va! Choklad, apelsin, banan och hallon på pannkakor. Super gott blev det och vi kommer aldrig blir hungriga igen.. ;) 
 

Vendela: New in


 
 
 
 
 
 Nytt linne och nya skor! Såå nöjd! Skorna var dock lite stora så måste byta storlek, men är verkligen helt kär <33333 Båda är köpta på H&M(även shortsen köptes där förra året). 
 

Emma-Karin: Outfit

 
Hejsan, här får ni en bild från idag, nu ska jag dra till Vendela, mer bilder kommer imorgon :)
 
 
 

Vendela: Frulle

 
 
Hej hej! Har precis ätit frukost och ska snart ut och springa och sedan träna :) Sedan resten av dagen ska jag städa, plugga, fota lite och sedan åka till Emma-Karin. Ha en bra dag!

Emma-Karin: Sunset

 
 
 
 
 

Vendela: Fredagsmys

 
 
Hallon, äpple och blåbär med smält choklad - Himelriket! Guud så gott det är! 

Vendela: Om du vill ha en idiot lägg din hand i min

 
 
 
 
 Rubriken kommer från Håkan Hellströms låt Valborg som är med på hans nya skiva han släppte i förrgår. Asså skivan är underbar. Har haft den på repeat sedan den släpptes.  
 

Ha en bra Fredag!


Vendela: We can build a spaceship and fly away

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jeans - Dr.Denim(carlings) / Linne - Carlings

Heej! Det här är bilderna jag tog igår, helt oredigerade. Kommer förmodligen redigera några av dem, kommer förmodligen lägga upp dem med :) 
Imorgon kommer jag också plugga hela eftermiddagen.. Måste komplettera och göra om lite grejer. Orkar inte.. Är så himla trött på skolan! Men jag fokuserar på att jag får 50 kr för ett B och 100 för ett A av mina föräldrar! Det motiverar faktiskt väldigt mycket. Försök att övertala era föräldrar om något liknane "belönings system", det är super najs :)
 

Emma-Karin: Stress

Halloj!
Har varit en stressig dag idag, igen. Vi har ett stort NO-prov imorgon som jag tyvärr har behövt prioritera hela dagen, sitter fortfarande och pluggar... Som ni förstår har jag då inte hunnit ta några bilder så det får bli ett par gamla bilder som togs bara dagar efter det att jag köpt min kamera.
 
Försökte ladda upp flera bilder men blogg.se gillar inte mig... :(

Emma-Karin: Gott

Hej!
Det går inte så bra för mig när jag ska blogga känner jag. Igår kväll så kunde jag inte publicera och jag kan heller inte blogga från mobilen... Aja, nu gör jag ett nytt försök. Vi sitte i skolan och har rast, och då är det några underbara människor som har bakat fika och säljer. Stooor tumme upp! Förgyller verkligen dagen :)
 
 

Vendela: En sån där bra dag

 
 
 
Igår var en riktigt bra dag. Åkte till morderna Muséet med klassen och det var faktiskt väldigt roligt. Speciellt att åka färjan, himlen var blå(förutom dom feta molnen på bilden..haha), solen sken och det kändes typ som sommar när man åkte på vattnet. Vi åkte även förbi Gröna Lund så då längtar man ju lagom mycket till sommaren.. Vädret var verkligen underbart! När jag kom hem passade jag på att ta bilder på mig själv när solen sken och vinden gjorde att håret flög omkring så fint :) Men tyvärr så avslutades dagen med massa plugg.. men annars så var den toppen! :)
 

Emma-Karin: Skolan

Hejsan, just nu sitter vi i skolan och har rast. Jag ville bara passa på att tipsa om min absoluta favoritblogg, Matilda Engdahl! Hon tar enormt fina bilder och har en grymt snygg stil, och råkar dessutom ha likandan kamera som mig och Vendela ;)
 

Vendela: Jag kommer älska dig när jorden gått under

                               
                                            
 
Redigerade två bilder igår och blev riktigt nöjd. Så den fick läggas upp här på bloggen med ett quote av Håkan Hellström. 

Emma-Karin: Trött & grejer

Hej!
Har varit så himla trött idag, vilket har resulterat i att jag inte gjort någonting alls i stort sett. Så nu ska jag sova, ååå vad skönt ;)
 
Bild från Idre

Vendela: Mys

 
 
Jag sitter i mörkret framför datorn och ska redigera lite bilder. Imorgon ska jag plugga så mycket jag kan, har prov på fredag och glosor till torsdag. Sedan måste jag även göra om en bokrecension som jag råkade radera igår.. Ååh, så irriterande! Så jag har lite att göra imorgon. Men nu så ska jag bara ta det lugnt och lägga mig tidigt. Ha en bra kväll <3 
 

Vendela: Outfit

 
 
 
 
Jeans - Dr.Denim / Linne - Lindex / Kofta - Kara Basic / Ring - Ollipop 
 
Vände upp och ner på garderoben imorse och tog ett extremt gammalt linne med hål i.. Jag har inte shoppat på jättelänge så jag har värsta klädkrisen! Men snart får jag lön och månadspeng så då blir det shopping ;) 

Emma-Karin: Idre Fjäll del 1

Hejsan!
Under sport- och påsklovet så var jag i Idre Fjäll och åkte skidor/bräda och här kommer lite bilder från detta :)
 
 
 
 
 
 

Emma-Karin: Inspiration & drömmar

Hej!
Jag har nu kommit hem från fotbollsträningen, och duschat & käkat. Vilket väder det har varit idag, skulle det inte vara varmt och soligt den här veckan? Usch, aja, här får ni i alla fall lite bilder som verkligen får mig att lägnta till sommaren och som bara får mig att drömma lite :)
 
 
 
 

Vendela: Gletta

 
 
Kom precis hem från stallet där jag red min medryttar häst Gletta. Och herre gud vad det regnade! Red bara i en halvtimme, tills det började läcka in i mina kläder.. Mysigt. Men Gletta var väldigt gosig och jag fick många pussar som höjde humöret lite :) 
 

Emma-Karin: New Stuff

 
 

Iphoneskal & UV-filter från Fyndiq, Fjärrutlösare från Fotokungen

Vendela: M-K & Ashley Olsen + Bikbok = sant

Mary-Kate och Ashley Olsen ska göra tre kollektioner för bikbok till hösten! Kommer bli super! Deras stil är (oftast) underbar, så jag hoppas på riktigt snygga kläder. Har förresten en liten lady-crush på dem där, så sjuukt snygga! 
Systrarna har även sitt egna märke The Row som har bland annat väldigt häftiga solglasögon. 
 
                        
 
 
 
 
 

Emma-Karin: Inget kunde röra oss

 
 
 
 
 
Hej!
Har varit ute och testat min nya fjärrutlösare idag. Herregud vilken skillnad det är från att fota med självutlösare, så mycket enklare och roligare! Canon RC-6 heter den och är köpt hos FotoKungen. Grymt bra är den!

Vendela: Hej våren, jag har saknat dig.

 
 
 
 
 
Bilder från min och mammas vår-promenad
Ca tio grader ute idag och blommorna börjar komma fram. Äntligen är det vår! Älskar våren. Man taggar till sommaren och lägger vintern bakom sig. Plus att jag fyller år :) Femtonde våren blir det för mig, yey. 

Vendela: Happiness hit her like a train on a track

 
 
 
Hej hej! Knäppte lite bilder igår, och blev faktiskt riktigt nöjd :) Fast redigeringen blev inte 100% bra, längtar nu ännu mer efter Photoshop elements! 
Rubriken kommer från underbara låten Dog days are over - Florence + the machine som jag lyssnar på just nu :)
 

Frukost


 
 
 
Godmorgon!
Vi har nu vaknat upp hos Emma-Karin och har precis gjort oss lite frulle. Nu ska vi äta det här framför ett avsnitt av O.C. Ha en bra dag!

Äntligen

Hej!! Äntligen så startar vi den här bloggen! Vi firar det genom att göra en fin videoblogg till er. Vi bjuder verkligen på oss själva, enjoy :)