Emma-Karin: vegetariskt

Hej! Jag vet inte om jag har nämt det här, men jag har precis blivit vegetarian! Eller, jag är påväg dit i alla fall, jag håller på att trappa ner på köttet och äter i stort sett bara vegetarisk mat nu. Jag har valt att göra detta för att jag tycker att det känns fel för mig, mycket p.g.a att många djur får leva sina liv på ett riktigt förfärligt sätt i burar och liknande bara för att vi ska kunna äta dem. Och även p.g.a att köttindustrin är väldigt omiljövänlig och släpper ut en stor del av alla växthusgaser. Jaja, jag ska inte hålla i en hel föreläsning om detta, utan ville bara skriva om det här på bloggen också. Lagade bl.a en supergod vegetarisk grönsakssoppa till lunch idag (ja, jag har ju gått och blivit sjuk igen), vegetarisk kan även vara gott! 
 

Vendela: Studentskiva

 
Hej hej! Jag har en jätte stressig dag idag och ska snart iväg till min syrras studentskiva! Vi hörs kanske senare ikväll, kram.
 

Vendela: Lördagspepp

 Hej! Jag hade en super trevlig kväll igår. Och nu sitter jag hemma och äter godis och lyssnar på musik, haha love it. Jag tänkte bara dela med mig av denna underbara video som gav mig rysningar.
"The rape poems will continue until no means no, until rape means crime, until woman means human"
 
 
 

Vendela: Min intervju

Bilder på tema ljust: 
 
 
 
Bilder på tema mörkt:
 
 
 
Valfria bilder:
 
 
 
 
 
Alla dessa bilder visade jag upp igår på min intervju! Jag var ganska lugn under dagen, ända tills jag insåg att typ hela min frmatid hängde på att intevjun gick bra. Då höll jag på att svimma, haha. Men asså intervjun kude inte gått bättre! Jag fick massa positiv feedback och han som intervjuade mig sa alla rätt saker, till exempel "Vi ses i höst"! När jag kom ut därifrån började gråta av lycka, haha, och jag tror jag insåg först då hur gärna jag vill gå på den skolan och den linjen.
 
Efter det så firade jag intervjun med fika och sedan tacos och let's dance med kompisar :) 

Emma-Karin: när tiden är rätt ska jag plocka upp dig

 
 
 
"Jag vill se dom där skyarna igen
Jag vill försöka igen
Den här gången, den här gången kanske världen förstår oss"
 
- Håkan Hellström

Vendela: På bordet ligger kvällens gage

Håkan hellström - Gatan fram
 
 
 
Detta har jag hållt på med idag. Jag har printat och fixat med mina bilder som jag ska använda imorgon, jag ska nämligen på intervju på Kungstensgymnasiet! Jag är väldigt nervös.. Men jag känner mig nöjd med bilderna som jag ska visa så om jag bara säger rätt saker så kommer det nog gå bra :) 
Det var faktiskt riktigt häftigt att se sina bilder ligga på bordet framaför en. Jag brukar aldrig göra något med mina bilder, jag har dom bara på datorn. Men det är faktiskt något speciellt med att hålla i en bild som en själv tagit :)
Imorgon så tänkte jag visa er vilka bilder jag valt att visa på intervjun, så håll utkik efter det!
 

Emma-Karin: like an american

 

Hej! Här har ni två stycken bilderna jag tog igår, redigerade med inspireration av Lana del Reys låt "American", som ni kan lyssna på här ovanför. 
 
 
"You make me crazy, you make me wild 
Just like a baby, spin me 'round like a child 
Your skin so golden brown 
Be young, be dope, be proud 
Like an American" 

Emma-Karin: onsdag

 
Hej! Efter en lång skoldag så har jag haft en riktigt lugn och skön eftermiddag med bra musik, serier, min bok, familjemiddag och kameran. En av bilderna som jag tog idag kan ni se här ovanför. Haha det ser ut som att jag ska kyssa mig själv eller något ;) Hoppas ni har haft en bra dag, kram.

Vendela: Mina fina vänner

 
 
 
Vi hade så himla roligt när vi tog dessa bilder i helgen. Och jag älskar resultatet, för det är så mycket glädje i bilderna. Precis som jag hade tänkt mig :) 
 

Emma-Karin: 25 mars

 
Hej! Har haft en lång dag med bl.a två stora nationella prov och allmänt kaos och njuter just nu verkligen av att få gå och lägga mig i sängen. En härlig sak är ju i alla fall att det är våffeldagen idag! Så dagen till ära så har jag klämt i mig några fina våfflor med bär och honung på, mums!
 
Här ovanför har ni ännu en till bild på mig från i söndags, kram på er.

Vendela: Inspiration

 
Hej! Förra veckan satt jag och samlade massa inspiration inför mina fotograferingar. Det finns som kickar igång den kreativa sidan lika bra som weheartit och att göra collage, haha. Här har ni i alla fall några av alla collage jag gjorde! Kram
 

Vendela: Jag orkar inte slåss, det är bortom min kontroll

Kent -  Socker. Finaste låten. 
 
 
 
 
 
Jag svepte in mig i en stor filt och satte mig på min balkong förut.
Tog några bilder.
Lyssnade på fåglarna.
Tittade på solnedgången. 
Andades.
Log.
 

Emma-Karin: jag är halvåret av mörker, i landet som gud glömde

 
Här har ni några fler bilder från gårdagen. Rubriken kommer från Kents fantastiska "La Belle Epoque". På tal om Kent så har vi under dagen fixat biljetter till deras spelningar i sommar! Åh jag är så otroligt taggad, det kommer bli grymt!

Vendela: Sunday night

 
söndag kväll. Tittar på 90210, myser med mina djur, ritar på händerna och håller kvar i de sista minutrarna av helgen. 

Emma-Karin: dagen

 
Hej, har haft en riktigt bra söndag! Började dagen med en mysig långfrukost med Vendela framför en bra serie. Vendela fick sedan sminka mig och när hon hade åkt hem så tog jag drös med självporträtt! Det var så länge sedan jag kände att jag verkligen ville fota och åh nu har jag så mycket kreativitet och inspiration! Det är ju verkligen så himla kul att leka med kameran, det har jag verkligen saknat :) Dagen avslutades sedan med en tuff fotbollsmatch och alltså åh, jag har nog ont på alla ställen man kan ha nu efter massvis med tacklingar, kramp och fall haha...
 
Här ovan har ni i alla fall en bild som jag tog idag, resten kommer upp här lite senare, kram på er.

Vendela: Behind the scenes

 
 
 Hejsan! Fotade min syster idag, bilderna blev SÅ BRA! Ska redigera bilderna och så, men sedan får ni såklart se!

Vendela: Sneak peak från dagen

 
 
 
Hej! idag har varit en toppen dag. Jag har stått bakom kameran hela dagen och fotat dessa babes. Jag har fotat inför mitt antagningstest till Kungsstensgymnasiet som jag ska har på fredag! Jag har massvis av bilder att visa er, men här kommer ett litet smakprov.
Ha en bra kväll, kram!

Vendela: Torsdag 20/3

 
Hej hej! Idag så blir det tyvärr ingen ridning för mig.. För att göra en lång historia kort så halkade jag igår och slog i min svanskota ordentligt, klantarsel. Så igår kunde jag knappt röra mig, och även om det är bättre idag så göra de mesta rörelser ont. Därför kunde jag inte åka och rida idag. Istället tog jag mig en tripp till H&M och köpte nagellack, ögonfransböjare och ansiktsmask. Jag ska hoppa in i duschen snart och sedan lägga ansiktsmask och måla naglarna :) Passar perfekt att ta hand lite om sig själv efter en dag av smärta och stress av nationellt prov. 
Ha en fortsatt bra torsdag!
 

Emma-Karin: popart

 
Hej hej! Har haft en rätt så bra dag i skolan och sedan spenderat min eftermiddag med lite plugg men i stort sett har jag typ bara titta på 90210 hehe. Man blir ju beroende! Jaja, hoppas ni har haft en fin dag, kram på er!

Vendela: Ny dator!

 
Hi Guys! Jag kan nu stolt meddela att jag har en sprillans ny Macbook Pro! Efter 4 månader utan egen dator så har jag äntligen fri tillgång till en alldeles egen, haha! Jag är såklart jätteglad, och det känns så bra att ha en Mac igen. Dom är ju bara bäst!
Detta är ju såklart väldigt positivt för er då jag kommer ha mycket lättare för att uppdatera nu när jag har en egen dator. Plus att jag får massa blogglust nu när det blir så mycket enklare med allt. Till exempel så kan jag bara ta en snabb bild med datorn om jag vill uppdatera lite snabbt. Till exempel som den bilden ovan som jag tog på två minuter tidigare idag(efter att jag lekt med alla roliga effekter i photo booth, hehe)!
Åh, jag är så glad! 

Emma-Karin: lights

 
Hej! Har haft en mycket bra eftermiddag som jag har spenderat med ett gäng fina kompisar :) Kom hem för nån timme sedan och har inte gjort så jätte mycket sedan dess. Har bara suttit och myst med serier, min bok och lite tända ljus. Mycket mysigt! 

Vendela: Tisdag

 
Gissa vad jag gjorde igår? Jag gick med i Unga feminister! Det är helt gratis och bara för en god sak, så det finns inget som hindrar dig att bli medlem. Gå in här och bli medlem på en gång vettja!
Idag har jag haft det super mysigt. Efter skolan åkte jag hem med Jonna och Emma-Karin och vi myste lite här, jag åkte sedan till min piano lektion. Efter det åkte jag hem igen och då hade Johanna kommit också och vi käkade middag tillsammans. En bra tisdag med andra ord. Hoppas ni haft en lika bra tisdag som jag, kram

Vendela: Vans

 
 
 
Vinröda vans från Asos.com
 

Emma-Karin: måndag 17 mars

 
Hej, det har verkligen blivit dålig bloggning nu under helgen, men nu blir det som vanligt igen! Jag har i alla fall haft en fin helg med besök av mormor & morfar, fotbollsmatch och översovning med Vendela. 
 
Idag fick vi sluta vid lunch tack vare att vi hade ett långt nationellt prov och då passade jag och några kompisar på att åka in till stan och fika och titta i lite affärer. Supermysigt! Kram.

Vendela: A cup of noodles

 
 

Emma-Karin: Throwback Thursday

 
Kör en liten throwback thursdag och tänker tillbaka till Skåne i somras och speciellt när vi käkade ben & jerry framför denna vackra solnedgång... så fint!

Vendela: Jag är frosten där inget växer, jag är dimman i minneslunden, jag är kniven i innerfickan

Alla för alla och en för en
Så börjar vi om igen

Kent - La Belle Epoque
 
 
 
 
 

Emma-Karin: jag är handen som håller flaggan

Utanför fönstret tidigare idag
 
Hej! Som Vendela skrivit så har jag också haft ett par riktigt roliga dygn, super mysigt har vi haft det. 
Har gjort klart plugg och annat och ska precis lägga mig, är så trött efter att ha sovit över med alla och varit så spänd inför singelsläppet haha. Finns inga ord som beskriver den där låten alltså, så otroligt fhdjksh bra!! 

Vendela: Senaste tiden

 
Hej! I måndags hade vi super mysigt. Vi satt och drack te med tända ljus och snackade hela kvällen, och sedan slutade det med att vi sov kvar hos Jonna. Igår så släpade vi oss till skolan. Jag var ofräsch och osminkad i samma kläder som dagen innan, haha. Men som tur var så hade vi temadag i skolan så vi hade sovmorgon och fick sluta tidigt :) 
Sedan på eftermiddagen igår så meddelade Kent på twitter att de skulle släppa singeln den kvällen mellan 11 och 12. Så på kvällen åkte jag till Emma-Karin och vi satt spänt och väntade på singeln hela kvällen och när de äntligen släppte den sprang vi ut och lyssnade på den utomhus(för att inte väcka någon.) och skrek tills grannarna sa till oss, ehrm. MEN DEN ÄR SÅ JÄVLA BRA! Jag skulle kunna skriva en hel novell om hur mycket jag älskar den, men det ska jag inte göra.. I alla fall så sov vi sedan typ 5-6 timmar och åkte sedan för att möta Jonna och Johanna för att gå på en undersökning. Det var bra nyheter därifrån så det firade med att promenera lite och sedan käka på donken. 
Och nu så ska jag plugga resten av dagen och även ut och springa. Har inte gjort det på hur länge som helst så nu är jag super taggad! 
Jag har haft ett par super bra dagar och allt känns verkligen hur bra som helst, love it! 
 

Vendela: En dag på söder

 
 
 
 
Hej! i lördags var ju vi en sväng på söder och jag tog med mig kameran då vädret var så himla fint! 
 

Vendela: Måndagsmys



Hi guys! Firar det fina vädret med denna bild igen :) 
Nu är jag påväg till Jonna för lite måndagsmys med Johanna, Axel, Emma-Karin och Viktor. 
Ha en bra kväll!

Emma-Karin: nya singlar

 
Hej, ville bara tipsa om lite nya & bra singlar som precis släppts/ska släppas! Markus Krunegårds & Coldplays går att lyssna på redan nu, och jag absolut älskar båda låtarna, helt grymma! Men Kents kommande singel "Le Belle Epoque" får vi vänta några dagar till på, åh vad jag längtar! Ser verkligen fram emot alla tre album jätte mycket, är så taggad haha. Kram på er.
 

Emma-Karin: helgen

Hej! Har inte kunnat blogga så mycket i helgen, men åh vad fint vi har haft det.
 
I fredags så åkte jag, Vendela & Johanna in till stan och tog en fika på toppen av kulturhuset och hade det trevligt. Sedan så sov jag över hos Vendela och hade det supermysigt :) På lördagsmorgonen var det sedan dags att åka in till söder för en efterlängtad vintage/second hand shoppingrunda med fina kompisarna! Köpte ett par byxor som jag är väldigt nöjd med. Inte nog med det så var det ju även Internationella Kvinnodagen! Kunde inte blivit bättre!
 
Efter en supermysig förmiddag åkte vi, och ett stort gäng vänner, hem till Jonna för att fira hennes födelsedag och titta på sagan om ringen med . Det gick väl lite sådär med den sistnämnda. Det hela slutade med att vi satt och snackade hela kvällen istället för att titta på filmerna, men åh det var verkligen roligt och mysigt haha. På morgonen började vi faktiskt att titta på första filmen i alla fall hehe ;)
 
Tre mobilbilder från helgen.

Vendela: En plats i solen

 
 
 
 
Solen värmde, vårjackan var på, solglasögon vad nödvändiga. Man kunde känna i hela kroppen att det var vår. 
Den första riktiga vårdagen detta år firade jag med en promenad med mamma och syrran.
Kram
 

Våran dag



Idag är det internationella kvinnodagen!! :)
Fira som fan tjejer och samla krafter för att fortsätta kampen!
Vi har själva ritat på oss och är så glada för detta är ju bästa dagen på året!
Nu ska vi åka och fira vår kompis, kramis!

Emma-Karin: Italien del 2

Den underbara utsikten från toppen, ca 3300 m högt upp.
 
Posar på toppen :))
 
Sista solstrålarna på klamrar sig fast på berget.
 
Snön yrde utanför fönstret på morgonen.
 
En fin liten bäck som gick precis utanför parkeringen.
 
Påväg hem igen. Fantastiskt fin utsikt från flygplanet ner över alpernas fjälltoppar.
 
Detta var en sån mysig och rolig resa! Alperna var verkligen något speciellt, så får ni chansen att åka, gör det!

Vendela: 5/3

 
Godmorgon! Jag sitte och dricker te framför Deadliest catch. Ni vet det programmet där de fångar krabbor på typ berings hav? Det låter kanske inte så kul, men jag har blivit besatt och kollar varje morgon, hehe. 
Anyways, idag är det onsdag och jag har inget speciellt planerat för eftermiddagen...
Aja, nu ska jag sluta babbla. Ville egentligen bara önska er en bra dag, kram!
 

Emma-Karin: bling bling

 
Kom på att jag inte visat detta snygga halsband som jag köpte inne på H&M i lördags när jag var i stan med Vendela och Johanna. Älskar det! Kram på er.
 

Vendela: Collage

 

Music monday

 
Idag har varit en grym musik dag för oss! Herre gud det är för mycket! 
Först så släpper kent datum för deras singel och skiva. Nästa onsdag släpper de singeln la Belle Epoque och skivan släpps 30 april!! Och som om vi inte skulle kunna leva på det ett tag så har även Thomas Stenström släppt en låt på soundcloud!! Och den är såå fin! lyssna HÄR
Så ja, detta var en gryym musik dag för oss och vi är så peppade på allt som kommer. 
AAAAAAAAAAAAAAA!

Emma-Karin: Italien del 1

Hej! Har nu redigerat en drös bilder från våran resa till alperna så här kommer del 1. Nästa del kommer att komma upp inom kort!
 
Här ska vi precis hoppa in i bilen i Italien och åka från flygplatsen till Champoluc, den lilla alpbyn där vi skulle spendera veckan.
 
Längs med vägen så började bergen torna upp sig, så himla fint!
 
Påväg upp i bergen.
 
Framme och i backen! Var så fint väder och åkningen var suverän!
 
Åkte upp hit, 2976 meter högt upp och fotade lite!
 
 
Sedan tog vi den här kabinbanan ännu högre upp och tog lite bilder (mer bilder där uppifrån kommer i nästa del).
 
 
 

Vendela: Favoriten just nu