Emma-Karin: Åland

Hej! Nu kommer det sista inlägget om våran lilla sommarresa, och sisat stoppet blev Åland! Så från trollhättan så åkte vi med bil upp till stockholm och sedan med färjan över till Åland! Och Åland är ju ordentligt fint måste jag säga, vi bodde i huvudstaden Mariehamn, och det är så himla mysigt där! 
 
Första natten så bodde vi på ett vandrarhem väldigt nära hamnen. Dom hade en väldigt söt liten uteplats där vi satt och åt frukost i solen.
 
Andra dagen så tog vi med oss all packning och flyttade till en camping där vi hyrde en stuga, och där bodde vi resten av resan.
 
 
Vi var mycket nere vid vattnet i stan, och oj så fint det var där!
Det fanns ett minigolfställe som hade en fin resturang där vi var en del :)
 
Läste denna underbara bok och tag varje tillfälle jag hade att få läsa, åh så spännande den var! Tips till alla som inte läst den ännu :)
 
 
Vi var vid en strand nära våran camping där dom hade massor av påfåglar som gick runt...
 
En dag så åkte vi ut till Eckerö för en stranddag, tyvärr så var det inte lika bra väder, så vi käkade, badade lite i poolen och åkte tillbaka till stan.
 
 
Spenderade även en del tid på Emmaus i Mariehamn där jag gjorde en del fynd. Väldigt mysig butik, så tips till alla er som gillar 2-hand och nån gång råkar vara på Åland, åk dit! 
 
Nu har ni i alla fall fått se lite bilder från vår sommaresa! Känns ju som en hel evighet sedan, saknar att vara ute och åka runt bland massa ställen i sommarvärmen. Jaja, fint hade vi det i alla fall.
 
Jag måste bara passa på och berätta att jag nu under en dryg vecka varit väldigt sjuk och därför inte uppdaterat något (inte för att jag kanske gjorde det innan heller haha), men nu kommer det i alla fall att bli ändring på det. Är nu frisk igen och mycket taggad på att blogga! Imorgon kommer det bl.a  upp ett litet inlägg om gårdagens val. Kram på er.
 

Kommentarer


Namn:
Kommenterar du ofta?

Din e-postadress:

Har du en blogg?

Din kommentar:

Trackback