Vendela: Autumn came fast, dressed in slow motion

Nu är hösten här. Och jag vet att alla andra redan sagt det för två månader sedan när löven ändrade färg, men det är inte förens dessa kalla nätter och gråa dagar som hösten faktiskt är här på riktigt.
Och detta innebär ju att man måste tänka om lite med sitt fotograferande för det är verkligen inte samma grej på hösten/vintern som är på våren/sommaren. Det kan faktiskt vara riktigt krångligt att fota denna årstid. För det första så går solen ner vid tre-fyra tiden och när den väl är uppe så är det ändå väldigt svagt ljus. Därför tvingas man använda blixten mer this time of the year vilket jag kan tycka är riktigt frustrerande, men jag börjar faktiskt inse att det kan bli bra även med blixt. 
Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg, men igår var jag i alla fall på promenad och tog med mig kameran trots att det var mörkt ute och tog dessa bilder nedan. Jag blev riktigt nöjd! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Namn:
Kommenterar du ofta?

Din e-postadress:

Har du en blogg?

Din kommentar:

Trackback