Emma-Karin: till alla dom som inte får några julklappar i år

Hej, tänkte dela med mig av lite fina o bra sistaminuten julklappstips. Jag känner att allt hela tiden handlar om att en ska få en massa saker, speciellt nu under julen, och hur klyschigt och löjligt det än låter så handlar ju julen om att ge, men kanske inte just bara till den personen som får presenten. Nästan varje organisation som jobbar för människors lika värde, mot fattigdom m.m har en webbshop där man kan ge t.ex ett skyddpaket mot ebola, en matkasse till en hemlös, ett tillfälligt hem till ett övergivet spädbarn m.m. När man köper detta så får man ett gåvobevis som man sedan kan ge till personen. Alla människor utan hem, alla svårt sjuka och döende människor, alla djupt fattiga människor och sen jag. När en får det där större perspektivet så känner jag bara hur jävla bra jag egentligen har det och som sagt detta låter säkert väldigt uttjatat men oj så viktigt det är. Några av alla gåvoshopar (googla på typ "gåvor välgörenhet" eller liknande för flera alternativ): SOS-barnbyar, Actionaid, Läkare utan gränser, Unicef, Stockholms Stadsmission & Plan Sverige
 
 
Bra (och kort) film från Stockholms Stadsmission
 

Kommentarer


Namn:
Kommenterar du ofta?

Din e-postadress:

Har du en blogg?

Din kommentar:

Trackback