Vendela: Göteborg

I detta inlägg berättar jag om när jag och Emma-Karin var i Göteborg för några veckor sedan. Först var vi hos hennes släkt i Trollhättan och tog sedan tåget till Göteborg! 
 
 
Vi tog ett tåg från Trollhättan tjugo över nio och var framme tjugo över tio. Då lämnade vi väskorna på stället där vi skulle sova.
 
 
Sedan begav vi oss mot slottskogen och gick i affärer på vägen dit. Vi köpte med oss en konstig picknick bestående av plättar, vitlöksbröd, jordgubbar, frysta bär, clementiner och smultroncider och satte oss under träden i slottskogen och lyssnade på Monica Zetterlund. Där satt vi sedan i flera timmar och bara hade det gött.
 
 
 
 
Vi åkte sedan till skivbutiker. Bengans på stigbergstorget, mynt och musik, Andra långgatans skivbutik och dirty records. Som jag redan visat er i ett annat inlägg så hittade jag tre fina The cure skivor :)
 
 
Efter skivshopping åt vi sushi och köpte sedan med oss chips och dricka och satte oss vid kanalen.
 
 
 
Där satt vi hela kvällen och hade det underbart. Kvällen avslutades med en kopp te och promenad i natten.  
 
 
Efter att vi sovit under en random människas skrivbord (lol) käkade vi sedan frukost buffé!
 
 
 
Den dagen ägnade vi endast till second hand och vintage butiker. Jag köpte bland annat den super fina toppen på bilden!
 
 
 Vi sex-tiden gick mitt tåg mot Stockholm och jag fick vinka Emma-Karin hejdå och Göteborg hejdå.
 

Kommentarer


Namn:
Kommenterar du ofta?

Din e-postadress:

Har du en blogg?

Din kommentar:

Trackback