Vendela: Mallorca del 2

Hej! Här kommer äntligen del 2 med bilder från Mallorca (del 1)! Men än är det inte slut, jag är en dag till från resan som var tvungen att få ett eget inlägg haha. Det kommer upp om några dagar.
 
Dag 6 spenderade vi på stranden. Jag tog inte med mig varken kamera eller mobil så jag har tyvärr inga bilder på det..
 
 
Dag nr 7! Vi åkte in till Palma nova och gick runt på de fina gatorna och kollade en second hand affär.
 
 
På våran promenad hittade vi typ den coolaste väggen som var full av rocklegender!
 
 
Målet med resan var saluhallen som låg där.
 
 
Den saluhallen var helt fantastisk! Fullproppad med massa färsk mat och jag bara gick runt och dreglade, haha. Där åt jag för övrigt de godaste hallonen jag någonsin ätit. 
 
 
På vägen tillbaka till bilen hittade jag en fin vägg, bakom den gömde sig en övergiven lägenhet som jag så gärna ville gå in och utforska, men jag fick nöja mig med att fota utsidan..
 
 
Dag 8: Vi åkte till en liten by som hade en stor marknad. Där fanns allt. Jag hittade två drömfångare och en superduper fin väska!
 
 
Jag suktade även efter alla gigantiska oliver som fanns där.. 
 
 
Den lilla byn var, precis som alla ställen på Mallorca, omringat av berg.
 
 
Dag 9: Min familj åkte till Palma och skulle gå in i den stora katedralen men det fick vi inte på grund av opassande klädsel, vilket var lite synd. 
 
 
Vi promenerade runt på Palmas gator och såklart, så shoppade vi!
 
 
Jag åt även världens godaste macka gjord på baguette, guacamole, ruccola och kalkon! 
 
 

Kommentarer


Namn:
Kommenterar du ofta?

Din e-postadress:

Har du en blogg?

Din kommentar:

Trackback