Vendela: Hur gör jag rent mina penslar?

Såhär gör jag rent mina penslar som är av syntetiskt material. Gör inte såhär om ni har lyx borstar av typ gethår, det blir inte så bra då. Köp istället ett spray till dom borstarna, det finns att köpa på till exempel sephora, make up store och mac. 
Jag gör rent mina borstar kanske en gång i veckan, jag vill göra det oftare men har svårt att komma ihåg. Anledningen till att jag gör rent dem är för att det samlas mycket fett och bakterier i borstarna som kan bidra till att man får sämre hy. Och det vill jag ju inte ha!  ;) 
 
 
Jag sköljer penseln och undviker att få vatten vid fästet av stråna, då riskerar man att stråna ramlar av.
 
 
Jag tar sedan tvål i handen och kör runt borsten i det. Sköljer sedan av med vatten, klämmer på borsten för att  få ut allt vatten och doppar sedan borsten i lite handsprit för att verkligen få bort alla bakterier. 

Kommentarer


Namn:
Kommenterar du ofta?

Din e-postadress:

Har du en blogg?

Din kommentar:

Trackback