Vendela: Argaste inlägget jag någonsin skrivit

Jag måste bra berätta om vad om hände idag. En lärare stoppade mig i korridoren..
Lärare: Gud vad smal du är. 
Jag(trodde jag hörde fel): Va?
Lärare: Du är så smal. Äter du ordentligt? 
Jag(helt chockad): Jaa *nervöst skratt*
Lärare: Och du tränar eller? 
Jag: Ja det gör jag. 
Lärare: jaa, joo, mm, men du är så smal. 
Jag: Jag äter ordentligt och jag tränar. 
Sedan gick jag därifrån och kände mig riktigt jävla upprörd. 
 
ASSÅ HALLÅ??? MAN SKA INTE HÅLLA PÅ OCH KOMMENTERA ANDRAS KROPPAR! VAD ÄR PROBLEMET?
MIN KROPP, INTE DIN. DU HAR INGEN RÄTT ATT BEDÖMA ELLER KOMMENTERA DEN!! INGEN HAR RÄTT ATT GÖRA DET MOT NÅGONS KROPP! JUST.... DON'T!
 
Folk(långt ifrån alla) tror att dom kan hålla på att kommentera folks utseende hur som helst, speciellt dom som är smala har jag uppfattat det som. Jag ser jämt och ständigt på såna här mode konton(ja jag följer såna, haha) på instagram och även privata konton kommentarer som "Ugh, too skinny", "She looks disgusting" och "She should eat moore..". Men det är inte lika många som skulle skriva "Ugh, too fat", och det är nog ingen vuxen människa som jobbar med ungdomar som skulle stoppa någon som var överviktig och säga "du är så tjock, äter du för mycket?" Förstår ni hur jag menar? Det känns som att många tror att smala människor inte kan bli sårade av att höra kommentarer om deras kroppar.
Jag är väldigt obekväm i min kropp, just för att den är så smal och jag vet att det finns dom som lägger märke till att jag är det. Och idag fick jag liksom det bekräftat, they exist. USCH vilken otrevlig känsla.. 

Hoppas att detta inte gör er upprörda på något sätt. Jag vill bara påminna om att jag utgår från egna upplevelser och erfarenheter, jag har liksom inte statistik, så hoppa inte på mig för att jag har "fel" men jag vill gärna höra andras åsikter :) Och det blev kanske lite otydligt och aggresivt, men jag behövde ventilera lite!
Och ni som tycker att jag överreagerar.. jag får väl reagera som jag vill.
 
Nu ska jag äta chokladmuffins. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Unicorn

SÅ JÄKLA BRA SKRIVET!

2013-09-12 @ 21:26:46
Postat av: Wilma

Word sistah. Det är din kropp och du har inte bett om någon annans åsikt. Skit i idioter, du vet att du är bättre än alla dem tillsammans! Du är så himla fin sistra mi <3

2013-09-14 @ 12:04:03


Namn:
Kommenterar du ofta?

Din e-postadress:

Har du en blogg?

Din kommentar:

Trackback