Vendela: 5 träningstips

 
- Sätt inte för höga mål i början. Det går inte att träna varje dag och du kommer bara känna dig dålig när du inte hinner. Sätt därför lägre mål och känn dig stolt när du klarat av det. Med tiden kan du höja ribban!

- Träna inte för ofta. Låt musklerna återhämta sig och låt dig själv hinna ladda om och tagga till nästa träning. Inte oftare än varannan dag skulle jag säga. 

-Ät direkt efter träning. Även om du mår illa och bara vill svimma, så måste du äta. Jag äter turkisk yoghurt med banan, müsli och sirap. Sirapen som är söt gör så att maten slinker ner även när jag mår illa! Testa att ta något sött till proteinet (som bygger upp musklerna), det kommer hjälpa.

- Träna lätt klädd framför spegel. Något som peppar mig är att ha endast shorts och sport bh(så man ser sina muskler) och till exempel lyfta vikterna framför spegeln eller titta på magen när man gör sit-ups. Jag älskar att se när mina muskler får jobba, haha.
 
Och det absolut bästa man kan göra:
 
Tumblr_mgzeq2cnas1rlm0ugo1_500_large
 

Kommentarer


Namn:
Kommenterar du ofta?

Din e-postadress:

Har du en blogg?

Din kommentar:

Trackback