Vendela: Hur sköter jag mitt hår?

 
Från vänster: Umberto Giannini volyme spray, Got 2 B hårspray, Syoss dry shampoo och Tresemmé balsam och shampo. 
 
Vad gör jag med mitt hår?
 
- Jag tvättar håret 4 ggr i veckan(skulle vilja tvätta det mindre men det blir smutsigt så fort) 
- Jag använder inte någon olja. Gjorde det förut(morocan oil) men det slet sönder mitt hår efter några månader. Så tips till er, man blir lurad av det fina glanset i början men moroccan oil är inte bra i längden!
- Jag använder lite volym spray innan jag torkar håret så blir det jätte fluffigt och fint!
- Jag använder hårtork/locktång/plattång endast 1-2 ggr i veckan.
- Använder väldigt sällan hårspray. Kanske en gång i veckan bara. Det sliter otroligt mycket på mitt hår så jag försöker verkligen undvika det! 
- Jag gör nästan aldrig hårinpackningar. Istället låter jag mitt balsam sitta i kanske fem minute innan jag sköljer ut det(detta gör jag varje tvätt)
- Om vi har hemma tar jag det värmeskyddet som finns.
 
Hoppas det här gör er nöjda ;) Om ni undrar något är det bara att fråga i blogresponse! Kram
 

Kommentarer


Namn:
Kommenterar du ofta?

Din e-postadress:

Har du en blogg?

Din kommentar:

Trackback